Thursday, March 19, 2009

Alif Mim Nun Wau....@ sarkis


Hangat skrg memperkatakan tentang sesi pemilihan UMNO yg bakal berlangsung tak lama lagi.Tak terkecuali,ayah penulis pun tgh bizi skrg menguruskan 'partinya' ini..bagi calon2 UMNO yg bertanding,masa yg berbaki ini merupakan masa2 penentuan bg mereka sama ada layak utk bertanding ataupun tidak dek kerana "ketelusan" pihak Lembaga Disiplin UMNO kian menjadi-jadi akhir2 ini..Pakat-pakat takut semuanya.Bimbang kalau2 rahsia yg selamat selama ini terkantoi hanya kerana ingin bertanding jawatan dlm UMNO..

Buat pengetahuan semua,jika diamati,sekiranya rahsia rasuah calon2 ini terbongkar dlm sesi pemilihan ini,impaknya adalah lebih besar drpd rahsia mereka 'dikantoikan' oleh pihak yg bertentangan @ parti lawan dlm pilihanraya..mana tidaknya.Kalau dikantoikan oleh parti lawan,bolehlah mereka berdalih mengatakan ini merupakan satu konspirasi jahat utk memburukkan calon UMNO..tapi sekarang,kes ini disiasat oleh 'kawan' mereka sendiri & hal ini mendapat liputan yg sgt meluas oleh media2.Senang cerita,kalau masih ada lagi rakyat negara ni yg tak tahu perkembangan sesi pemilihan UMNO nih,bolehla dikatakan serupa katak di bwh tempurung.tak pun memang sepupu sepapat tarzan yg hanya berkawan dgn binatang2 di hutan yg tebal.berbalik semula pd topik asal..seandainya didapati bersalah oleh lembaga disiplin,takkan calon2 UMNO ni nak marah kot??impak selebihnya,mereka boleh digantung keahlian UMNO ataupun boleh dibuang terus dari UMNO..Fuhh!!!Dahsyat nih..!!kalau difikirkan balik semula impak yg bakal diterima,lebih baik tak payah bertanding langsung.rugi besar!!jadi calon,kena selidik dek lembaga disiplin.kalau bersalah,habis periuk nasi!kalau tak bertanding,tak kena selidik.so,buat rasuah pun tak kisah......itulah "Alif Mim Nun Wau" punya ahli & pimpinan..

Hai Ali Rustam...apalah nasibmu selepas ini.Ketua Menteri Melaka ni...hmmm,mcm ni rupa perangai ketua sebuah negeri..yg peliknya,ramai pula yg menyokong pemimpin mcm ni.nak kata tak ada ilmu,tak juga.maybe tak cukup ilmu agama kot.nasib Ali Rustam ni dlm bahaya..beliau sbnrnya boleh digantung keahlian ataupun boleh terus dibuang dari jadi ahli UMNO & jawatannya sbg ketua menteri Melaka pun akan dilucutkan..tapi disebabkan dia ni kategori puak 'jerung' dlm UMNO,so beliau hanya tidak dibenarkan bertanding utk pemilihan kali ini..telus ke lembaga disiplin UMNO????"lu pikir la sendiri..."

kes Ali Rustam ni juga membuatkan ramai yg merasa bangga di atas ketelusan UMNO...ini membuktikan UMNO betul2 bersungguh utk membanteras rasuah.hebat tak hebatnya UMNO.tak kira siapa,pasti tak terlepas dari hukuman ini...heh,sekali fikir memang la hebat.memang la telus..tapi kalau anda dua kali fikir & berkali-kali fikir,anda akan tahu yg hal ini membuktikan
PEMIMPIN-PEMIMPIN UMNO MEMANG TERBUKTI TERLIBAT DGN RASUAH!!rasuah memang menjadi mainan biasa bagi mereka...percayalah..

dan satu perkara perlu diingat,apa cerita dgn Najib tu??dah diselidik ke belum?????hah.,ini bapak segala jerung nih.rugi kalau terlepas...mungkin inilah jerung yg makan altantuya tuu...wallahu'alam
'tepuk dada,tanya najib...'
Wassalam....

6 comments:

Ejen SPRM on March 20, 2009 at 2:19 AM said...

wahai abid...PAS,PKR dan lain-lain xde rasuah ke?

'abid on March 20, 2009 at 7:44 AM said...

wah,bertuah 'abid dilawat oleh ejen SPRM...syukran.jenguk2lah slalu blog ni..PAS,PKR &lain2??'abid tak kata pun mereka ni takde rasuah.tapi klu PAS,da byk kali jgk org selidik,tapi sekali pun xdidapati bersalah..maksudnya?????pikir la sendiri..=)yg lain2,wallahu'alam..

pemuda melaka on March 20, 2009 at 10:51 AM said...

betul tu abid..
kalo PKR tu kite x jaminla yg dieorang ni suci daripada rasuah,
tapi kalo PAS insyaallah Allah pelihara pemimpin2 kita ni daripada perkara terkutuk tu..
dengan tarbiah yg diberikan kat ahli2 PAS terutama kepada pimpinan insyaallah iman mereka teguh ngan segala macam godaan dunia.
pasal Ali Rustam tu lak memalukan ana je sbg rakyat melaka..
hai, camni ke pemimpin yg layak dihormati..
nasib baiklah pemimpin UMNO, nak wala' pun xleh dah,haha..

temponek!!

Ejen SPRM on March 21, 2009 at 1:13 AM said...

apa pandangan abid hanya org Melayu shj yg ramai ditgkp kerana rasuah tetapi tidak Cina?jika kita tengok berita di media cetak dan elektronik, kebanyakan yang disoal selidik oleh SPRM hanya org Melayu.Ke mana perginya org cina dan india? dan lagi satu apa komen abid tentang kes Ketua Polis Negara dan Peguam Negara yg didapati tidak bersalah oleh SPRM?

'abid said...

slm buat 'ejen SPRM'..ni skdr pandangn 'abid je.bkn cina & india tak di soal siasat.ad,tapi kes dorg tu ciput sgt tuk media2 publishkan.so tak laku la cite tu nanti..klu ejen sndri jd ketua kumpulan media tu pun 'abid yakin ejen akn cari kes2 yg panas mcm skrg nih..agpun pimpinan tinggi2 kn rmai org melayu.nama pun 'Tnh Melayu'..heh.utk ketua polis negara & peguam negara tu,rasany malas nk ulas..anda sendiri pun tau..'org yg bertanya lebih arif dr org yg ditanya..'anda kan ejen SPRM.ni mesti tak buat keje nih!!haha

Ejen SPRM on March 23, 2009 at 2:13 AM said...

bukan salah ana...!ana kene khianat!

 

Coretan Kalam Pemuda Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template