Wednesday, May 6, 2009

Ke Mana Halatujuku Selepas Ini...


Hari ini,bertambah lagi hembusan nafas berada di dalam jalan perjuangan Islam..Alhamdulilah.,ku bersyukur masih ditetapkan hati ini utk menelusuri perjalanan yg dijanjikan dgn onak,duri,cabaran & dugaan ini...
Tapi esok,lusa,tulat,5 hari,10 hari,100 hari atau beberapa hari lagi,adakah aku akan masih berada di atas jalan yg sama???Tak dapat utkku menjawabnya..Mengikut darah muda kini,ya!Aku masih bersemangat!Masih kurasakan faham akan erti memperhambakan diri dgn perjuangan Islam..

Tapi,cabaran & godaan2 di jalan ini tidak dapat utk kita jangkakan yg bisa memerangkap diri ini pada bila2 masa sahaja!Aku masih belum teruji dgn cercaan!Aku masih belum teruji dgn fitnah!Aku masih belum teruji dgn ugutan!Aku masih belum teruji dgn fitnah perempuan!Aku masih belum teruji dgn kesempitan kewangan!Dan banyak lagi ujian-ujian yg bakal menjelang,aku belum pasti dapat atau tidak meneruskan perhambaan diri ini utk Islam...

Aku insan lemah..
Aku perlu sentiasa sematkan di hati bahawa perjalanan hidupku ini bakal menemui kesusahan yg mungkin tidak dapat diterima akal..Aku perlu sentiasa sematkan utkku yakin dgn jalan ini!Aku tetap akan memilih kesusahan ini utkku senang di akhir nanti..Tiada siapa yg boleh menghalang pilihanku ini.!
Aku perlu ingat,Islam wajibku pasakkan di dalam pilihanku ini sama ada i am a leader or i am a follower..Menjadi leader,ikut cara Islam ajrkan.Menjadi follower,juga ikut cara Islam ajrkan!Aku tak akan selalu menjadi pemimpin.Ada masa aku akan dipimpin..Bahkan,dipimpin adalah keutamaanku daripada memimpin!!Bukan mudah utk memimpin sebuah gerakan Islam.Silap langkah,padah!Kemenangan Islam pasti rebah!Aku tak mahu diri ini yg menjadi penyebabnya..

Esok,di mana tempatku??masih di sini.,atau di sana?
Aku tak dapat meyakininya..Doaku agar dithabatkan hati ini olehNya..Jgn dipalingkan hati ini walau sesaat cuma!Ku ingin bersama para syuhada' utk menemuiMu ya Tuhanku..
Peliharalah diriku ini menggapai impianku menatap wajahMu..Amiinn

2 comments:

Nazri Chik on May 6, 2009 at 6:50 AM said...

Adik Amir, Bagus ada kewaspadaan ttg masa depan. Tetapi jgn kewaspadaan hingga menghilangkan keberanian.. Selamat berjuang

'abid on May 6, 2009 at 7:06 PM said...

Syukran ust..
Insyallah.,berani tak kan hilang
Amiiin

 

Coretan Kalam Pemuda Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template