Friday, April 10, 2009

Kabinet Dapur...


Smlm telah disiarkn secara langsung pengumuman barisan kabinet baru di bwh teraju Najib Razak..Seperti dijangkakan pasti berlaku beberapa perkara yg 'menggembirakan' drpd senarai kabinet ini..

"Satu Malaysia,Rakyat Didahulukan,Pencapaian Diutamakan"

Kalau mengikut kepada senarai yg dikeluarkan Najib,beliau telah lari dari prinsip di atas.Jadi,bolehlah saya katakan beliau tidak lebih hanya bermain kata2 shj.Indah ayat drpd pelaksanaan.Ini baru di peringkat awal pemerintahan..After this..???'Tak tau la cek nak habaq..'

Jika benar Najib ingin mendahulukan kita semua sebagai rakyat.,mengapa dinaikkan nama2 yg telah kalah di dlm PRU lepas.Apabila kalah dlm PRU,menunjukkan rakyat dah tak brapa percaya dah dgn kebolehan mereka bahkan boleh dikatakan sudah tak percaya langsung dgn khidmat mereka..Jadi,mana perginya "rakyat didahulukan"???Sbb itu sy nyatakan di sini hanya indah dari sudut bahasa shj...Awal2 lagi dah tak pegang pd prinsip..So,lagu mano nih??

Dlm kabinet ini juga memperlihatkan seramai 8 org menteri digugurkan dan digantikan dgn muka yg baru..Heh.,ini yg agak mencuitkan hati ni.Antaranya,kisahnya KJ yg langsung tidak dinaikkan di dlm kabinet ini walaupun telah memenangi kerusi ketua pemuda AmNo baru2 ini.Sedangkan anak Che Det,Mukhriz yg kalah dlm perebutan kerusi tersebut dilantik menjadi Timb.Menteri..Satu lagi halnya,Muhyiddin selaku TPM atau nak lebih sedap bunyinya lagi,org besar no.2 negara Malaysia hanya ditugaskan sbg Menteri Pelajaran..Alaaahhaii..Taraf itu je ke??Buat pengetahuan semua.,Kementerian Pelajaran ni bknlah satu kementerian yg tersenarai sbg kementerian yg sgt2 mencabar..Antara kementerian yg sepatutnya dipegang oleh insan bergelar TPM ni,bagilah Kementerian Pertahanan (Zahid Hamidi) ke,Kementerian Dalam Negeri (Hishamuddin) ke atau Kementerian Kewangan (Najib)...Jadi,di mana letaknya kekuatan Muhyiddin selaku TPM??

Secara kesimpulan drpd saya,senarai kabinet ni tak ubah mcm 'kabinet dapur'..Kita boleh create sendiri designny mcmne dan isi dlm kabinet tu apa2 shj yg kita mahu.Cantik memang nampak cantik,tapi diisi dgn brg dapur atau brg2 yg tak terpakai..Silap haribulan tikus pun menyusup masuk & merosakkan brg2 tersebut.Harap2 jgnlah menteri2 ni dirosakkan oleh tikus tu..Walau apapun,tahniah & syabas sekali lagi buat ayahnda Najib..Kita tengok apa pulak selepas ini..Tungguuuu....


1 comments:

'Aysha..dikau qudwahku on April 10, 2009 at 7:16 PM said...

Satu Malaysia..
Rakyat dihulu-hulukan..
Kroni dimanja-manjakan..
Pencapaian diwar-warkan..
Rasuah disogok-sogokkan..
Duit rakyat melayang-layang..

Awat jadi lagu ni nooo??
Cek pun tik tauu..
Tunggu 'Tuan Guru' memerintah negara lh kot, insyaAllah semestinya Islam paksi junjungan..

 

Coretan Kalam Pemuda Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template