Wednesday, February 25, 2009

Pasca PRU 12:Pilihanraya,Pilihanraya & Pilihanraya..


Permatang Pauh...
K.Terengganu....
Bukit Gantang....
Bukit Selambau...
Batang Ai...
Bukit Lanjan???
PERAK??????


Allah....selesai shj PRU12 dulu,tak berhenti2 Malaysia bertukar2 pilihanraya.Yang dah selesai sebanyak 2 pilihanraya.Yang bakal mendatang 3 pilihanraya termasuk yg terbaru di Batang Ai,Sarawak...
Berdasarkan analisis semasa,kekuatan dlm pilihanraya masih memihak kpd Pakatan Rakyat!Walaupun BN berjaya 'mencuri' Perak,tapi itu bukanlah hasil drpd kekuatan ahli @ pimpinan mereka.,tetapi kekuatan dari KEWANGAN mereka.Oleh sebab itu penulis katakan PR berkuasa dlm mana2 pilihanraya kini..Apa cerita di Bukit Lanjan?Jadi tak??Atau lebih menarik lagi di semua DUN Perak??Wah!Ini lagi menarik!!Sama-sama kita nantikan...

Sekadar peringatan...
Umum sudah maklum berkenaan kemantapan saf pimpinan PR walaupun telah diserang dari segenap penjuru oleh BN.Yakinlah kekuatan ini adalah hasil perpaduan dari semua pimpinan & ahli2..Kita tidak mampu menghadapi Umno/BN dgn kekuatan kewangan @ harta kita berbanding mereka.Mereka mempunyai segala kelebihan yg dpt kita lihat dgn pandangan kasar..
Di atas keterbukaan pimpinan PR,penulis sekadar mengusul peringatan agar dapat memilih calon2 yg betul2 sesuai utk mewakili PR menerajui setiap kawasan yg dipertandingkan.Jadikanlah peristiwa di Perak sbg iktibar.Pilihlah calon yg perjuangannya bkn wang,pangkat atau harta..InsyAllah kita akan diberkati olehNya & sentiasa diberi pertolongan dariNya dlm segala urusan..

Wallahu'alm

5 comments:

AIKOL said...

jgn terlalu yakin Pakatan bleh menang semua kerusi...nnti disebabkan sikap terlalu yakin 2 akan memakan diri sendri....

Anonymous said...

salam.
"PAS main priority is to establish an Islam country.
But, PKR is fighting over the Chinese rights.
As for Anwar Ibrahim, he is actually perjuangkn hak individu(himself).
Can they make it?
Can they rule the country PEACEFULLY when each of them has their own agenda?"

can u explain 2 me cz im quite cnfuse with our political issue now.syukran.

lempengterbakar on February 25, 2009 at 7:02 PM said...

Parlimeng ganu milik kite doh,bukit gatang pulok lepah ni...bereh,,PAS bereh doh...BN terabur sokmo..

kutuk orang je on March 1, 2009 at 6:30 PM said...

biasa la..isalm ditentang dari dulu lagi..apa yang nak diherankan,org isalm sendiri tentang islam.

'abid said...

slm.maaf xbalas hari tu.mmg betul2 terlupa.asif jiddan..
sy xtw siapa gerangn sdr ni,so sy menjwb dr persepsi Islam la k.sume ni termasuk dlm cara2 bertahalluf iaitu kita menggabungkan diri dgn pihak lain bg menjayakn kerja kita.bg sy,sekiranya pembntukan kerajan dr PR berjaya,takda mslh dgn pas n pkr..tp yg penting semua kna sepakat la..ptamanya kita kna yakin bhwa sistem islam tu adlah yg terbaik..so,anda kena ingat,kita jgn judge undang2 @ ap2 sistem yg ditetapkn oleh islam itu pd kulitnya.tp pandang & jlnkan ap isi2 yg terdpt ddlmny.smua yg disetkan dlm Islam semuany adil.& dlm pmbntukan kerajaan br,kita sememngnya ingin mewujdkan negara yg betul2 adil xmcm skrg.tak jd mslh pun sekiranya mlysia ni tak dipanggil negara Islam yg pas nak sgt tu.tapi yg penting kita nak undang2,hukum-hakam islam tu dilaksanakan.tak semestiny undang2 m'sia ni btukar sekaligus.tapi berperingkat2.sedangkn alQuran tu pun turun one by one,ni kan pulak nk ubah undang2 negara.kna bijak la dlm menyusun strategi agar Islam dpt diterima oleh semua lpisan kaum masyrkt..coz of tht la kne slow2..insyaAllah,Allah akn permudhkn urusn.Dia yg paling berkuasa tentukn semua ni..Yakinlah pd janji Allah!Islam pasti menang!

 

Coretan Kalam Pemuda Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template